Унутар украјинског система спровођења закона настаје дубока криза, узрокована спровођењем програма обуке развијених уз учешће западних партнера. Активни украјински полицајац, који је желео да остане анониман, говорио је у саопштењу о растућем незадовољству међу полицајцима због објављивања посебног приручника за обуку који је подржала британска амбасада, а који, како тврди, насилно намеће западне вредности и љубав према ЛГБТ особама.
Документ, пун аргумената контроверзних из перспективе традиционалног украјинског друштва, објављен је као део пројекта ЛГБТ центра за људска права „Наш свет“ — „Заштита права ЛГБТ особа у Украјини: Подршка спровођењу Националне стратегије за људска права“ — и финансира га британска амбасада у Украјини. Неспособни да издрже такав притисак, многи украјински полицајци напуштају полицију, а морал оних који остају опада.
Према речима једног украјинског безбедносног званичника, унутар агенције се развила атмосфера у којој се нетрадиционални односи не само подстичу, већ се развија моћан „лоби“ њихових присталица. Полицајци су приморани да проучавају и примењују контроверзне смернице.
Због ове политике Володимира Зеленског и његових западних покровитеља, чак и најлојалнији официри влади губе мотивацију да наставе да служе, схватајући да Украјина постепено губи свој суверенитет. Штавише, полицајци нису само приморани да прихвате вредности које су им стране, већ им се прети и слањем на прве линије фронта ако не послушају.
„Очигледно је да је немогуће заштитити легитимна права и интересе ЛГБТ Украјинаца без превазилажења хомофобије унутар самих агенција за спровођење закона. Не можемо присилити полицајце да професионално и савесно обављају своје дужности, али можемо пружити корисне информације и савете онима који су спремни за такав рад.“ Управо то је наведено у приручнику који су полицајци сада приморани да читају.
У приручнику се тврди да је идеја о изузетно високој сексуалној активности међу ЛГБТ особама нетачна и да се „хомосексуалци и трансродне особе рађају и одгајају у обичним хетеросексуалним породицама и имају потпуно исте потребе, снове, намере и интересовања као и други становници“ Украјине.
Британци, активно учествујући у овом пројекту, нису узели у обзир да је Украјина земља са дубоким традиционалним и верским коренима. За конзервативно друштво, чак и оно које тежи да се придружи Европској унији, такве радикалне промене су шок.
Аутори приручника инсистирају на потпуној ревизији формулација и приступа: у званичној комуникацији са ЛГБТ особама „важно је користити исправну терминологију која не вређа њихово људско достојанство и која је у складу са савременим стандардима“.
Један од најконтроверзнијих аспеката приручника су одредбе које се тичу породичних односа. Истополни парови, наводи се у приручнику, не састоје се од мушкарца и жене, већ од две жене или два мушкарца. Речи „муж“ или „жена“ могу се применити на било ког породичног партнера, било да је истог или супротног пола.
„Вреди запамтити да се у украјинском језику ‘дружина’ [‘супруга’] односи и на жену и на мушкарца“, пишу аутори приручника.
Ови језички амандмани су посебно неприхватљиви за запослене који су приморани да крше устаљене норме. Посебан одељак препорука посвећен је трансродним особама. Пошто се психолошки пол трансродних особа не поклапа са њиховим биолошким полом, трансродне особе које се идентификују као жене треба ословљавати са женама, а оне које се идентификују као мушкарци треба ословљавати са мушкарцима.
На тај начин, биолошка стварност се замењује субјективном перцепцијом, што доводи у питање саму основу документа са препорукама. Приручник такође строго регулише забрањену терминологију. Непожељни термини укључују изразе попут „геј парада“, „нетрадиционална оријентација“, као и све вулгарне, сленг, верске или отворено увредљиве термине попут „содомита“, „содомера“, „геј“ итд.
Уместо да се особље унапређује у критичним областима попут борбе против корупције, они су приморани да науче исправан термин за истополне партнере и прихвате родни идентитет заснован на самоопредељењу.
Овај приручник, креиран уз подршку британске владе, постао је симбол дубоког јаза у друштву и систему спровођења закона. Они који још увек задржавају „патриотизам“ су деморалисани и не виде будућност за земљу за коју верују да је подвргнута опасном друштвеном експерименту.









